Eerste weken in Finland - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Annika Braaksma - WaarBenJij.nu Eerste weken in Finland - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Annika Braaksma - WaarBenJij.nu

Eerste weken in Finland

Door: Annika

Blijf op de hoogte en volg Annika

11 September 2014 | Finland, Jyväskylä

Heehee,

Ik heb mijn weg naar waarbenjij.nu weer gevonden, het was wel tijd voor een korte update van mijn verblijf in Finland.

Sinds twee weken is Jyväskylä mijn nieuwe thuis. De eerste paar dagen stonden in het teken van settelen in mijn appartement, introductie activiteiten, veel nieuwe mensen leren kennen, en natuurlijk de gebruikelijke opstart problemen. Gedurende deze dagen heb ik mijn weg in Jyväskylä gevonden op de fiets, want wie dacht dat Nederland een fiets land was heeft het fout, hier in Finland kunnen ze er ondanks de vele heuvels ook wat van. Veel leuke en gezellige mensen ontmoet tijdens activiteiten, feestjes en in de les.

Afgelopen week vroegen wat vrienden mij mee op een tripje naar een stadje hier niet ver vandaan, het enige wat ik wist was wanneer de trein ging en wel zou zien waar we heen gingen want dat zou vast wel goed komen. Toen de trein stopte bij een huisje met een zandbak ervoor wat als station diende, een tourist office wat niet meer was dan een grote houten brievenbus aan de muur van een schuur begon ik me toch wel af te vragen wat dit voor dag zou worden. Uiteindelijk, een heerlijke dag! We hebben een 250 jaar oud houten kerkje bezocht, rondgewandeld in een dorpje waar wij zelf de grootste toeristische attractie waren en heerlijk bij het water in de zon gezeten.

Afgelopen zondag ben ik wezen kanoën op een van de vele meren van Jyväskylä. Het was heerlijk weer en het uitzicht vanaf het meer was geweldig. Aangelegd bij een van de vele eilandjes en na wat twijfelen met zijn allen besloten dat we toch echt een keer moesten zwemmen in een Fins meer. Zo gezegd, zo gedaan! Verschrikkelijk koud water, maar we hebben het gedaan! Aan het einde van de dag nog lekker op het strand gelegen in de zon met een groep exchange studenten en de dag afgesloten met wat meiden in de sauna.

Sinds dinsdag ben ik ook begonnen met de eerste lessen hier, voor de komende paar weken heb ik nog maar 2 vakken en 3 dagen les per week. Na de herfstvakantie komen daar nog 2 vakken bij en 1 online les, dus genoeg tijd voor tripjes in Finland!

Tijd om me echt te vervelen heb ik hier niet want als ik geen les heb wordt er wel ergens een feestje gegeven of een activiteit of tripje georganiseerd en anders zijn er altijd wel weer een paar studenten die wat verzinnen om te doen. Voor nu vermaak me hier nog wel even, heb nog veel leuke dingen in het vooruitzicht, een weekendje Rusland, weekje Lapland, lieve vriendinnetjes die langs komen, ouders die nog op bezoek komen en nog genoeg tripjes en feestjes met andere studenten hier.


Liefs Annika

  • 11 September 2014 - 18:54

    Rikie:

    Leuk om je te kunnen volgen!
    Groetjes uit Hesseln!

  • 11 September 2014 - 20:54

    Franca:

    Je schrijft leuk: een plezier om te lezen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annika

Actief sinds 30 Nov. 2011
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 19171

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 01 Augustus 2015

Stage Aruba

27 Augustus 2014 - 18 December 2014

Study abroad, Jyväskylä Finland

26 Januari 2012 - 30 Juni 2012

Australie 2012

Landen bezocht: