Alweer een weekje weg! - Reisverslag uit Bahrs Scrub, Australië van Annika Braaksma - WaarBenJij.nu Alweer een weekje weg! - Reisverslag uit Bahrs Scrub, Australië van Annika Braaksma - WaarBenJij.nu

Alweer een weekje weg!

Door: annikabraaksma

Blijf op de hoogte en volg Annika

06 Februari 2012 | Australië, Bahrs Scrub

Hee mensen!

Ik zit hier nu net iets meer dan een week en het gaat echt heel goed, mijn gast mama verteld mij bijna elke dag dat ze het idee heeft alsof ik hier al maanden zit, dat gevoel heb ik zelf ook, en met de rest van de kinderen gaat het ook heel goed; )

Ben nu ook al 4dagen naar school geweest, is echt heeeeel anders, waarom hebben ze uniformen, ohja om onderscheidt tegen te gaan, nou ze hebben hier alleen maar groepen, polulair, nerds, en noem maar op. Terwijl je dat in Nederland niet eens zo erg hebt. Het is wel redelijk vermoeiend om je tussen de schoolkinderen te voegen omdat je in Nederland zonder uniform gewoon kan laten zien wie je bent maar hier ziet iedereen er hetzelfde uit dus moeten ze zich met gedrag uitdrukken en dat is best vermoeiend en kinderachtig. Maar goed als je het vanaf hun kant bekijkt is dat de enige manier om zich te kunnen onderscheiden. Verder zijn ze wel heel aardig en de vakken zijn ook wel leuk, na een paar keer wisselen heb ik een redelijk pakket gevonden. Visual Art, Ancient History, Modern History, Social and Communication Studies, Math A en English.

Het weer is hier trouwens echt het tegenover gestelde van nederland, super warm en lekker klef; ) Ben gister lekker naar het strand geweest, begin al een kleurtje te krijgen.

Ik ga ook even met mijn gast mama kijken of ik hier ergens een middagje in de week kan werken ofzo, dan leer ik weer wat andere mensen dan van school kennen, is goed voor mijn engels en anders zit ik ook maar elke middag hier thuis; )

Maar ik ga even helpen met het avond eten, ga mijn best doen om volgende week weer een blog te maken!

xx Annika

  • 06 Februari 2012 - 16:09

    Jeroen Wijnhorst:

    Hoi Annika,

    Wat leuk om te lezen van je down under avonturen. Ik ben jaloers op jullie weersverwachting, hier vriezen de tenen er zowat af...
    Zet 'em op de komende tijd en veel plezier bij je host-onderkomen!
    grts Jeroen

  • 06 Februari 2012 - 23:22

    Piedie:

    blijf maar mooi blogs schrijven, dan kan ik weer gewoon snel naar de winkel. veel willen weten hoe het met je gaat en dan geef ik ze allemaal dit blog adres door.
    heel veel liefs je eigen mams.

  • 07 Februari 2012 - 18:38

    Oma Clarie:

    Leuk Annika om je blog te lezen.
    We zijn blij dat je het zo naar de zin hebt.
    Wij genieten van de winter .
    Opa heeft vanmiddag een medaille gehaald met een schaatstocht en ik heb lekker gewandeld.
    Liefs,opa en oma

  • 09 Februari 2012 - 12:51

    Fam. Lufting:

    Hoi Annika,

    Leuk dat ook jij je draai gevonden hebt heel ver weg. Zo te lezen vermaak je je wel. Je schrijft dat je alle middagen bijna thuis zit. Jullie draaien daar natuurlijk een tropenrooster op school, gezien de temperaturen, vandaar.

    Succes daar en we hopen dat je inderdaad binnenkort weer een blog schrijft. Is leuk om te lezen.

    Groeten van ons allemaal

  • 10 Februari 2012 - 07:57

    Dineke Hummel:

    Hoi Annika,

    Je hebt het goed naar de zin uit je verslag te lezen.
    Heel veel succes daar met je studie en het vinden van een plekje in de groep maar dat gaat je vast lukken.

    Groetjes
    Dineke

  • 11 Februari 2012 - 21:02

    Hettie:

    Hé Annika,

    Leuk om te lezen dat het zo goed met je gaat. We zijn net aangehaakt, maar we gaan je vanaf nu volgen!!!
    Ik ben helemaal jaloers als ik lees dat je lekker naar het strand gaat. Ik vind het fantastisch hoor, dat we hier in Nederland nu kunnen schaatsen. En ik vind het jammer dat de elfstedentocht niet door gaat, maar ik heb het toch liever iets warmer!!

    Tot je volgende bericht,
    groetjes Hettie (ook namens de andere Lastjes)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Bahrs Scrub

Annika

Actief sinds 30 Nov. 2011
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 19192

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 01 Augustus 2015

Stage Aruba

27 Augustus 2014 - 18 December 2014

Study abroad, Jyväskylä Finland

26 Januari 2012 - 30 Juni 2012

Australie 2012

Landen bezocht: