AFL, gillende kindjes en regen. - Reisverslag uit Bahrs Scrub, Australië van Annika Braaksma - WaarBenJij.nu AFL, gillende kindjes en regen. - Reisverslag uit Bahrs Scrub, Australië van Annika Braaksma - WaarBenJij.nu

AFL, gillende kindjes en regen.

Door: annikabraaksma

Blijf op de hoogte en volg Annika

13 Juni 2012 | Australië, Bahrs Scrub

Hee lieve mensen,

Op verzoek van moeke nog even een verslagje, hoop dat ze het nog kan lezen. Want ja mamsie stapt vanmiddag op het vliegtuig!!!

Maar goed maar even bij het begin beginnen. Ik was gebleven dat ik met Kristen naar Anna ging! We zouden eerst bij de voetbal van een van de jochies kijken maar omdat het zo regende ging dat niet door; ( Dus hebben we de kinderen op bed gegooid en gingen wij film kijken met Anna en Jamie. Anna wou mij eigenlijk de omgeving bij haar laten zien want zij woont naast de oceaan, maar het was zulk vies weer dat we de hele dag thuis zijn geweest wat ook gezellig was; ) Beetje films kijken en met de kinderen spelletjes doen. Totdat Anna Kristen weg moest brengen en ik thuis bleef met een slapende Emily en 2 van de jongetjes. Alleen heeft een van die jochies autisme in een zware vorm en zo ineens werd hij helemaal wild dus toen heb ik hem zon half uur met een lepel achterna gezeten; ) Hahaha ja een lepel. Anna gebruikt dat als dreigement want een grote pollepel doet behoorlijk pijn dus als je de lepel pakt weet hij wat er kan gebeuren maar goed werkte nog steeds niet helemaal goed. Maar na een tijdje was hij weer bezonken en was Anna er ook al weer. Aan het einde van de middag heeft ze mij weer thuis gebracht en zijn Helena Carly en ik de hele avond maar nog meer films gaan kijken want het was koud en regenachtig; )
Ja niet zo zonnig hier, ze hebben hier heel veel regen gehad de laatste paar week maar vanaf nu zou het weer goed moeten zijn.

Zondag ochtends zijn we eerst even wezen winkelen en daarna met zijn allen naar een AFLgame geweest. Dat is zeg maar australische rugby ofzo, ik snap het niet helemaal maar maakt niet uit; )Was super leuk de Lions, Bridbane moest tegen de Westcoast Eagles, Perth. En wij hadden net een plekje gevonden boven die gang waar de Lions het veld op en af lopen dus dat was echt super. En vooral het laatste half uur was super mooi. De Lions hebben al 10 wedstrijden verloren en Westcoast Eagles stonden boven aan en uiteindelijk hebben de Lions gewonnen met 102-100. Super spannend en er zijn in dat laatste half uur wel 60 punten gescored!
Savonds kwamen opa en oma langs want die kwamen ook uit Brisbane maar die waren naar een wedstrijd geweest van de Broncos, dat is het Brisbanes rugby team en ook die hadden gewonnen, dus was een super gezellige avond!

Door de week heb ik volgens mij niet zo heel veel spannends gedaan voor zover ik het me herinner, nog even wezen winkelen en dat zal het ook wel zijn.

Vrijdag moesten we allemaal inpakken want we gaan naar Hervey Bay! Dat betekende, zaterdag om half 4 sochtends allemaal in de auto op naar Maccas om koffie, thee en warme choco te halen en daarna een flinke 4uur onderweg! Gevolgd met een ontbijtje op het strand in Hervey Bay en daarna nog eventjes in de auto op weg naar Deans broer en vrouw waar we verbleven. En natuurlijk, Hervey is echt een super mooie plek, maar niet als het regent; p Dus zaterdag hebben we voornamelijk op de veranda gezeten. Smidags zijn we bij Deans moeder en haar man op bezoek geweest. Die vrouw houdt van Nederlanders, Dean vader Albert is Nederlands maar haar nieuwe man ook; ) Dus daar nog leuk praatje mee gemaakt en daarna weer terug naar Marc en Sandy, Sandy is trouwens 100% Nederlands, hahahah ze zijn hier allemaal Nederlands, je verbaasd je er echt over! Als ze niet 100% Nederlands zijn hebben ze wel een klein beetje inzich; ) Savonds een lekkere roast gegeten en daarna nog even lekker op de veranda gezetten.

Zondag wouden we toch wel wat zien en ondanks dat het bewolkt was zijn we toch maar onderweg gegaan. Lekker over het strand gelopen en konden we Fraser Island zien en nog wat andere kleine eilandjes en de Oceaan. En toen we op de steiger gingen, die echt enorm lang is, we weten nog steeds niet hoelang, maar heeeel lang. Het bordje hing aan het einde maar toen wij halverwege waren begon het HEEEEEEEL hard te regen en zijn we heel snel weer teurg gaan. Eenmaal aangekomen op het strand waren we helemaal klets nat. En is Dean de auto gaan halen door de regen en hebben wij onder het afdakje gewacht. Onderweg naar Marc en Sandy maar een flinke zak met Fish en Chips gehaald en daar lekker warm gedouched en weer op de veranda gekropen waar we de rest van de dag zijn gebleven; )

Maardag zijn we halverwege de dag weer terug gegaan en raad eens. De lucht was blauw, super lekker warm en wij moesten naar huis. En natuurlijk dat we over de terug weg 8uur hebben gedaan. Want dan besluiten ze om aan de weg te gaan werken en dat mensen even gaan botsen, dus wij hebben de heledag met zijn 8en als sardientjes in de auto gezeten. Schale troost we gingen bij Albert en Imelda avond eten dus het eten was super, super lekker.

Gisteren weer lekker naar school geweest en toen ik thuis kwam hoorde ik dat we uiteten gingen dus we zijn lekker naar de Mexicaan geweest!

Vandaag ben ik begonnen mijn kastje leeg te maken om al mijn schoolspul eruit te halen en te sorten zodat ik weet wat ik terug moet geven; ) Want morgen is mijn laatste dagje school al; ((( En vrijdag komt mama en wou ik eigenlijk niet naar school, alleen tijdens lunch om mama mee te nemen en uniform en boeken in te leveren maar toen ik vandaag door school liep zei de het hoofd van de Seniors dat ik toch echt naar esembly moet komen vrijdag ochtend om goodbye te zeggen dus dan doen we dat maar even; )

Maaar dit was het wel weer, hoop dat ik straks nog tijd heb om een blog te schrijven voordat ik wegga en anders moet ik het in Nederland maar afmaken!

En ik wil niet weg, ik hou niet van afscheid nemen en heb zoveel lieve en leuke vrienden ontmoet en heb een hele nieuwe familie die ik niet wil achterlaten! Maar ik zit soms ook gewoon te snakken naar een heerlijke Nederlandse maal en lekker brood en beleg. En de Nederlandse feesten en alles en iedereen!


xxxx

  • 13 Juni 2012 - 07:49

    Hettie:

    Hé Annika, wat ontzettend leuk om je verhalen steeds te lezen. En wat is de tijd snel gegaan. Daniëlle zei vanochtend nog: komt Annika nu al terug? Dan ben ik bijna jarig!!! Geniet nog even van je laatste weekjes.
    We zien je snel weer....

    Dikke kus en knuffels ons

  • 13 Juni 2012 - 08:57

    Piedie:

    he meis,
    Ik heb je verslag nog kunnen lezen, om 13.00 uur rijden we hier weg en dan kom ik vanzelf wel een keer bij je.
    Geniet van je laatste schoolochtend, en ik verheug me op ons reisje samen in Australie.
    greezz piedie

  • 13 Juni 2012 - 11:28

    Tineke:

    Lieve Annika,
    Je mamsie is onderweg en heeft er onwijs veel zin in, om jou weer te zien en met je door Australie te reizen.
    Maak er een leuke tijd van samen!

  • 13 Juni 2012 - 12:53

    Annika Braaksma:

    Hahaha Danielle, het is nog 17 nachtjes slapen en dan ben ik weer thuis! Ja heb er ook zin in dat mama straks komt, kan het me alleen nog niet helemaal inbeelden en plaatsen; )
    xx

  • 13 Juni 2012 - 15:19

    Ieneke:

    Jeetje Annika, nu gaat de tijd ineens wel heel snel.
    Nog een paar fijne weken en tot gauw!

  • 19 Juni 2012 - 18:21

    Gerrie AAlfs:

    He Annika en nu ook Piedie, goede reis gehad?
    Is het echt nog 11 dagen?! Wat vliegt zo'n periode toch om.
    Wij verjaardagen gevierd van mij en Max, was gezellig, met Pinksteren was het eindelijk eens lekker weer dus gefiets, gevaren, gebbq ed en al dat soort dingen wat je met mooi weer doet.
    Toen allerlei tenniswedstrijden en competitie en nu is het zweten voor Max en Joep want de traditionele proefwerkweek is weer begonnen.
    Jij maakt nog steeds leuke dingen mee gelukkig!
    Van het weekend mijn nichtje voor Diploma A zien afzwemmen, schattig hoor al die kleintjes, dus best druk en al tijdje niet gereageerd.
    Nu wens jullie fantastische dagen toe en tot in juli gezellig groetjes Gerrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Bahrs Scrub

Annika

Actief sinds 30 Nov. 2011
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 19196

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 01 Augustus 2015

Stage Aruba

27 Augustus 2014 - 18 December 2014

Study abroad, Jyväskylä Finland

26 Januari 2012 - 30 Juni 2012

Australie 2012

Landen bezocht: