Melbourne! - Reisverslag uit Bahrs Scrub, Australië van Annika Braaksma - WaarBenJij.nu Melbourne! - Reisverslag uit Bahrs Scrub, Australië van Annika Braaksma - WaarBenJij.nu

Melbourne!

Door: annikabraaksma

Blijf op de hoogte en volg Annika

10 Mei 2012 | Australië, Bahrs Scrub

Heee mensen!
Ik moet de boel maar weer eens bijhouden anders vergeet ik het weer; )

Donderdag hadden we cross country op school. Eerst halve dag les en daarna omkleden en klaar maken, gele kleding en strepen; ) Daarna moesten we de mensen die de 6km gingen rennen aan moedigen en was er een dans wedstrijd voor de toeschouwers, even tussen door je wordt in een huis geplaatst met kleur, geel bij mij daar zit in je gehele school periode en met sportdagen moet je dus punten halen voor dat huis, dus we moesten gewoon de macarena doen en dan soort dansen en dan werd er geteld hoeveel mensen per huis meededen; ) En wij hadden gewoon, GO MORETON! Daarna was er een fun race dat is om iedereen maar een beetje te motiveren want die is maar 3km en iedereen loopt die gewoon. Aan het einde van de dag zijn we jammer genoeg laatste geworden, kun je nagaan hoe hard ze hebben gerend in ons huis als we winnen met de dansen en toch nog laatste kunnen worden )

Vrijdag ben ik maar een halve dag naar school geweest want smiddags moetsen we een vliegtuig naar Melbourne pakken, heel vervelend natuurlijk. Ben er ook achter gekomen in dat vliegtuig dat het gewoon normaal is vliegen, dat doe je wel even; ) We gingen met Helena, Carly en Katelin. Toen we daar aankwamen moesten ze mij natuurlijk wel evne belachelijk maken omdat ik soms zit te zeuren dat het zelfs hier in Brisbane koud is, 23 graden; p, en het was daar zon 14 en ik liep te gillen dat het lekker weer was; ) Daarna werden we opgehaald door Deans stiefzusje want daar gingen we overnachten.Savonds hebben we niet zoveel gedaan alleen een kleine wandeling door de buurt naar het treinstation enzo.

Zaterdag ochtend zijn Helena en Katelin een rondje familie gaan doen, Helena komt uit Melbourne dus veel neven en nichten wonen daar nog, en zijn Carly en ik door haar oom af gezet bij een winklecentrum. Super groot en lekker gewinkeld. Alleen moesten we om 3uur de trein pakken omdat we naar een nicht van Helena gingen voor avond eten. Nou dat was dan opzich wel weer een avontuur. Wij in de regen naar de bus en toen was het te druk bij het winkelcentrum voor die bus om rond te rijden dus de bus chaufeur stond op de hoek te zwaaien en te doen en niemand die begreep wat hij wou; ) Uiteindelijk in de bus beland en bij het goede treinstation uitgekomen. Daarna moesten we nog paar keer overstappen want wij waren aan de ene kant van Melbourne en die nicht woonde aan de andere kant en dan niet eens meer in Melbourne en Melbourne is groot mensen! Dat ging allemaal wonder boven wonder goed. Totdat we op de bus moesten in het dorpje waar die nicht woonde. Wij je we moeten er bij de IGA op Honou Aveneu uit, nou de hebben volgens mij alleen het deel IGA gehoord want bij de eerste stop werden we er al afgezet. Toen hadden wij al iets van hmmmm waarom moesten we de bus pakken. Maar goed wij daar lekker wachten en beginnen te verkleumen maar gelukkig hadden we hele mooie sokken gekocht dus daar stonden we dan met 4paar sokken aan; ) Bleek het de verkeerde IGA te zijn. Maar gelukkig werden we opgehaald;) Daarna super lekker gegeten bij die mensen en na het eten kwamen er nog meer broers en zussen, neven en nichten. En toen wij op een gegeven moment begonnen naar trein en bus tijden terug was eva, helena nicht zovan ohh maar jullie zouden toch blijven slapen?! Nouja Helena wou wel en Katelin ook maar we moesten die dag daarna rechtstreeks de stad weer in zonder naar huis te gaan en wij wouden toch graag wel wat andere kleren en douchen enzo. Dus wij, nou dan pakken wij de trein wel terug. Nouja dat kon dus absoluut niet dus na een tijdje zei een andere nicht ik breng jullie wel! 10uur savonds een rit van 50 min, maar wel super super super lief!

Zondag ochtend hadden we met anna afgesproken, Helenas zus die ook in Melbourne was en bij Eva logeerde. Maar Anna zou die avond terug gaan dus die had heeeeeeeeel veel haast en wou ons alles laten zien! We hadden afgesproken bij de Victoria Markets, dat is super leuk echt zon overdekte markt met van die veel te kleine winkeltjes met veel te veel spullen erin. Super veel soorten, kaas, worst, vlees, brood en kleine winkeletjes met frans eten, turks eten echt vanalles! En ook super veel kraampjes met groente en fruit en kleding en anders kleine pruldingetjes en heeeeel veel kraampjes met nep UGGs en echt vanalles kun je daar krijgen. Daar heeft ze ons meegenomen naar Brunetti's. Dat is een gebaks restaurant in een Italiaanse wijk. Die wijk was echt super leuk en heel Melbourne lijkt redelijk Europees dus dat was wel super leuk. En toen hebben we in Brunetti's een broodje gehad, dat was echt zoooooo goed denk ik het beste brood wat ik ooit heb gehad! Echt geweldig! En daarna gingen we nog wat kleine hapjes en dingetjes uitzoeken voor savonds na het eten. Daarna nam Anna ons mee de de Lindt chocolade winkel. Maar wat kan die rennen, bugee in de ene hand andere kind in de ander en rennen maar en wij er achteraan, vandaar dat ik niet zoveel fotos heb; )In de Lindt winkel gingen we warme chocomelk drinken en wafels eten, nou die chocomelk was echt zooooo heerlijk en de wafels waren ook echt geweldig! Daarna hebben we afscheid genomen van Anna en zijn we terug gegaan naar de oom en tante om daar avond eten te hebben. En savonds na het eten hebben we nog even hun jaccuzi uitgeporbeert; )

Maandag ochtend hebben we alle spullen bij elkaar gepakt en met tassen en al op naar een andere winkel van Brunetti's om een cadeau bon te halen voor hun tante omdat haar verjaardag bijna is. En ook zelf nog maar een broodje gehaald natuurlijk; ) Daarna de trein gepakt naar haar werk, ze heeft een online pakketservice, super leuk winkeltje heeft ze ook; ) We hebben onze tassen daar achter gelaten en naar een winkelcentrum vlak bij gelopen voor lunch en nog meer winkelen. Weer terug bij hun tante heeft ze ons afgezet op het vliegveld en mochten we weer naar huis ; (
Toen we terug kwamen gingen we naar huis moesten we gelijk omkleden en uiteten, super lekker dus was weer een goed weekendje.

Alleen jammer dat ik nu helemaal verkouden ben; ) Ben gister halverwege de dag ziek naar huis gegaan en kan nu amper nog praten heeel lekker; )
Maar ben flink aan de thee met honing mentol snoepjes en hoop dat het morgen weer wat beter gaat!

En mam, de kapper komt morgen heb jij weer gelukt; )

Toch wel eng eigenlijk dat je nu begint te beseffen dat je hier nog minder dan 2maand hebt. Op school zeuren ze al dat ik niet weg mag en in Nederland dat ik snel terug moet komen. Beetje dubbel gevoel; ( Wil graag weer terug, niet dat ik me hier verveel of niks aan vindt, vind het geweldig! Echt een leven ervaring, maar gewoon thuis en alles weer normaal is ook wel fijn. Maar ik wil ook niet al die lieve vrienden die ik hier heb gemaakt achter laten!

Maar komt vast goed heb volgens mij de boel vanaf nu echt dubbel geboekt en zo dus alles komt goed!

xxxxxxxxxxx

• 10 Mei 2012 - 07:16

Tineke:

Nou, dan ga je toch gewoon nog eens terug met Andre?
    Groetjes,
    Tineke