Hate saying goodbye; ( - Reisverslag uit Bahrs Scrub, Australië van Annika Braaksma - WaarBenJij.nu Hate saying goodbye; ( - Reisverslag uit Bahrs Scrub, Australië van Annika Braaksma - WaarBenJij.nu

Hate saying goodbye; (

Door: annikabraaksma

Blijf op de hoogte en volg Annika

24 Juni 2012 | Australië, Bahrs Scrub

Hee mensen,
mijn laatste berichtje uit Australie want ik heb echt nergens tijd meer voor; )

Vorige week vrijdag is mama aangekomen. Dus heel vroeg in de ochtend met Helena en Anna op weg naar het vliegveld om haar op te halen. Eenmaal thuis moest ik ook wel bijna weer naar school omdat de coordinator wou dat ik sochtends even langs kwam wanneer alle Seniors bij elkaar zaten. Dus ik met carly op naar school, zij helemaal bang dat ze haar zouden wegsturen; ) Heb een mooie Australische vlag gekregen met verhaaltjes erop en een grote emmer met Australische M&M's. In de kleine pauze nog maar een keer naar school omdat mama de school ook wou zien en ik onderdelen van mijn uniform en mijn boeken moest inleveren. De rest van de dag is mama wezen slapen en hebben Carly, Helena en ik hapjes gemaakt omdat Helenas familie savonds langs kwam.

Zaterdag lekker rustig aan gedaan en smiddags kwam er nog meer familie langs. En mijn blonde kant kwam weer naar boven! We zouden naar cairns zondag ochtend maar nooit bedacht dat we zoooo vroeg gingen en dat er dan geen treinen naar de Gold Coast gingen; p Dus wij zaterdag avond nog een bus naar de Gold Coast en een hotelletje zoeken. zondag weer vroeg terug naar het vliegveld om naar cairns te gaan.

En Cairns is echt super! Volgens mij bestaat de helft van de bevolking daar uit backpackers en reizigers. Zondag hebben we lekker rond gelopen op het strand en in het stadje. En op de een of andere manier eindigde ik die dag met een flinke ontstoken voet, altijd lekker; ) Maandag werden we heel vroeg opgehaald van of ons hotel omdat we naar Kurande gingen, Dat is een stadje/dorpje boven in de bergen maar de weg om daar te komen is echt super. We gingen in een hele oude trein naar boven, langs allemaal watervallen en super steile afgronden, echt super mooi! Boven was het niet zoveel, heel veel souveniers winkeltjes enzo maar aan gezien het daar 26 graden was is het daar wel winter dus veel dingen waren gesloten omdat het niet het goede seizoen was. Maar ik heb nog wel een koala geknuffeld omdat we vonden dat we dat echt moesten doen; p De weg terug was ook super mooi, met een gondelbaan over het tropisch regenwoud en over de watervallen.

Dinsdag weer een vroege ochtend want we gingen snorkelen op het Great Barrier Reef!!!! Dus op de boot de Oceaan op en gaan. Was een behoorlijk wilde rit en zal de details maar besparen; p Maar eenmaal bij het rif aangekomen mochten we gaan duiken. Was niet een super mooi rif maar heb wel baby haaitjes gezien en vet grote zee schildpadden! Na een paar uurtjes was de lunch klaar en kwam iedereen weer terug naar de boot, lekker eten en verder naar de volgende stop en dat was echt super super mooi! Toen we nog aan het aanleggen waren kwam er eerst een hele groep met walvissen voorbij, super groot en mooi daarna weer het water ingesprongen en dit rif was echt zoooo mooi, super veel vissen en je kon ook echt over dat hele rif heen zwemmen, was super mooi. En we gingen ook nog een met een helicopter terug over het rif!
De dag daarna was niet zo spectaculair aangezien ik niet zoveel kon met mijn voet dus gingen we lekker opzoek naar de meest verschikkelijke souverniertjes; )En helaas was dat ons laatste dagje in Cairns; (

Vrijdag was super super druk, sochtends eerst boodschappen doen voor mijn afscheidsfeestje daarna de trein pakken naar de stad daar mama beetje alles laten zien en vervolgens weer terug omdat Carly haar Gala had; ) Dus snel omkleden en naar een van haar vriendinnen om haar te zien vertrekken vervolgens weer naar huis om Dean op te halen en weer de snelweg op om de auto in te halen zodat we haar konden zien aankomen alleen hebben we die race helaas verloren, maar was wel echt super om dat allemaal te zien. Galas zijn zoveel belangrijker en groter hier, ze besteden ook gewoon 600dollar aan zon jurk als het niet meer is! Daarna zijn mama en ik met Dean en Helena mee uiteten geweest in het Hilton, YAM en daarna lekker rond gelopen en wezen winkelen op Surfers Paradise totdat we Carly konden ophalen.

Gisteren gingen mama en ik met Anna mee voor lunch. Zeg maar voor alle keren dat ik haar heb geholpen met de kinderen. Dus gingen we naar Sirromet, dat is een wijnmakerij met restaurant en alles. Super lekker en speciaal eten en we moesten entree, main en dessert van Anna want we moesten alles geprobeert hebben, dus na 3 uur zijn we daar dat restaurant ongeveer uitgerold maar het was echt het allerlekkerste eten wat ik ooit heb gehad. Vervolgens naar huis waar Helena voor een heel weeshuis aan het eten had gemaakt waar we weer moesten eten maar heb het toch maar overgeslagen en savonds had ik mijn afscheidsfeestje; ( Was wel super gezellig tot aan het einde en ik besef het ook nog niet helemaal dat ik al die lieve en super geweldige mensen nooit meer ga zien; ( Maar het was een super leuke avond!

Nu nog een druk weekje voor de boeg, heb niet eens tijd om mijn koffer in te pakken dus wordt ngo leuk; s

xxxxxx

  • 24 Juni 2012 - 11:59

    Rikie:

    Hé Annika en Piedie,

    Geniet van jullie laatste week en tot gauw in Hesseln!

    gr. Rikie.

  • 10 Juli 2012 - 10:45

    HELLO:

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Bahrs Scrub

Annika

Actief sinds 30 Nov. 2011
Verslag gelezen: 770
Totaal aantal bezoekers 19194

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 01 Augustus 2015

Stage Aruba

27 Augustus 2014 - 18 December 2014

Study abroad, Jyväskylä Finland

26 Januari 2012 - 30 Juni 2012

Australie 2012

Landen bezocht: