Babysitten - Reisverslag uit Bahrs Scrub, Australië van Annika Braaksma - WaarBenJij.nu Babysitten - Reisverslag uit Bahrs Scrub, Australië van Annika Braaksma - WaarBenJij.nu

Babysitten

Door: annikabraaksma

Blijf op de hoogte en volg Annika

22 Mei 2012 | Australië, Bahrs Scrub

Hee, hee!

Probeer al de hele week een blog te schrijven maar heb niet echt de tijd; )

Maar ik was gebleven bij dat ik ziek was. Dat is heel raar snotverkouden zijn terwijl het 27graden is. Vrijdags ben ik naar school gegaan omdat ik me helemaal verveelde thuis alleen ben ik halverwege de dag weer naar huis gestuurd omdat ik zo ziek was; )

Zaterdag ochtend ben ik meegegaan met de jongens naar hun AFL wedstrijd, nou vraag me maar niks over die sport, het enige wat ik mee kreeg is dat het stom achter de bal aanrennen is allemaal de bal grijpen en eindigen in een grote bult vechtend om de bal en je kan overal scoren, ik was helemaal van de kaart daarna; p Snapte er werkelijk niks van. Daarna zijn we nog even naar een winkelcentrum gegaan om voor het hele gezin nieuwe telefoons te regelen wat ons ook werkelijk 2uur heeft gekost. Weer thuis ben ik weer in bed gekropen films kijken met Carly. En savonds nog wat films kijken met Helena, Helena en ik hebben altijd de gewoonte om films 2x te kijken, het liefst 2 avonden achter elkaar.

Zondag was het Moederdag!Dus op tijd eruit, want opa en oma kwamen voor een moederdag ontbijtje, daarna zijn ze naar Football gegaan van de jongens, ja ze zijn 6dagen per week bezig met de jongens voor sport, en mochten wij de afwas doen. Toen ze allemaal weer thuis waren zijn we naar Mt. tamborine geweest voor een lekker dagje uit! Na een paar hele mooie uitzichten vanaf Mt. Tamborine over de Goldcoast en van de andere kant kun je zover kijken tot de outback, dat is zeg maar zon 5uur rijden, zijn we weer terug gegaan. Savonds zijn we lekker naar opa en oma geweest voor avond eten.

De hele week weer lekker naar school geweest en naar de sportschool en niet heel veel bijzonders gedaan eigenlijk.

Vrijdag ben ik na school gelijk opgehaald door Helena en bij Maccas overgestap naar Annas auto, Helenas zus, want ik moest daar oppassen. Onderweg naar haar huis zijn we even wezen winkelen, snel naar huis gegaan kleren voor de kinderen gepakt, de kinderen ophalen, eten ophalen en onderweg naar de voetbal van een van de jongens. Na de voetbal naar huis en de kinderen klaar maken voor de voglende dag want ze hadden een festival op school om geld op te halen voor de school. Dat was ook waarvoor ik nodig was, Anna moest helpen bij het verkopen van spulletjes en ik moest op de kinderen passen aangezien haar man tot 2uur moest werken. Dus na alles klaar te hebben, kinderen gewassen in bed, heel veel fugde en cake gemaakt en een film gekeken zijn we zelf ook maar naar bed gegaan. Zaterdagochtend er heeeeel vroeg uit om naar school te gaan. Was super leuk daar op school, heel veel muziek van kinderen, super veel kraampjes met spullen wat de ouders hadden ingebracht en ik heb de hele dag beetje bij het eten mogen zitten, naast het muziek podium beetje letten op de kinderen die in de speel plaats waren. Ideaal,ben ook nog mooi bij gekleurd daar. Aan het einde van de dag zou Helena mij ophalen maar haar andere zus, Sue, kwam ook nog en die zei dat ze mij wel mee zou nemen. Als ik eenmaal bij een van Helenas zussen ben kom ik daar nooit meer weg, heb ondertussen al geleerd dat ik een paar extra kleren voor logeren mee moet nemen. En ja hoor, ik eindigde niet gewoon thuis nee ging met Sue mee naar huis. Uiteindelijk nog wel opgehaald door Katrina omdat spontaan opa en oma overkwamen voor eten dus weer in alle haast naar huis met Katrina die hier vlakbij bij haar vriendje was. Super lekker eten gehad thuis en daarna nog met Carly naar een feestje geweest.

Zondag hebben we niet zoveel gedaan. Gewoon lekker rond het huis geweest, tackels geoefent met de jongens en katelin rondslingeren waarna we allemaal een douche konden gebruiken aan het einde van de middag. Savonds zijn calry en ik in mijn bed gekropen en hebben we de hele avond films gekeken.

Gisterochtend heel vroeg al naar Maccas gegaan omdat ik naar Sue ging want die is ziek en heeft een huis houden van 7kinderen dus kon wel wat hulp gebruiken en ze wil mij eigenlijk altjd wel in huis hebben dus nu had ze een heel goed excuus. Dus zijn gisteren eerst naar de school geweest van haar kinderen want die kregen awards voor dingen die ze op school doen en ik moest op de jongste letten van 18maanden zodat als hij vervelend werd ik naar buiten kon met hem en zij de awards kon zien en daarna zijn we naar huis gegaan daar beetje opgeruimd en weer terug naar school om de kinderen op te halen en klaar te maken want Joshie had zijn eerste piano concertje, was super lief allemaal kinderen van 3 tot 8 die een klein stukje op de piano speelden. En daarna weer naar huis eten maken en na het eten gezellig met de meiden, zijn er 4 van 13 tot 18.
Ben er toch wel achter gekomen dat het een heel gebeuren is hoor, 7kinderen en dan ook nog allemaal met buitenschoolse activieteiten, 2 rondes in de ochtend omdat de ene helft vroeg begint met koor en muziek en dan smiddags vaak ook nog 2 rondes. Gekkenwerk!

Het begint nu toch ook wel eng te worden hoor, moet straks weer naar huis. En al die mensen die vragen ben je blij weer naar huis te gaan en ik weet daar geen antwoord op. Ben blij dat ik weer terug kan naar huis, alles weer terug naar mijn normale leventje maar ik wil ook niet alles hier achterlaten, heb een 2e familie en super lieve vrienden hier. En als je dan bedenkt dat het echt nog maar een paar dagen zijn wordt dat toch wel eng.

Maar het was een super ervaring en heb nog heeeeeel veel wat ik ga doen i nde tijd dat ik hier ben dus komt vast wel goed; )
En ik heb nog wel wat fotos maar aangezien ik nu niet eens thuis ben en op de laptop thuis werkt het niet dus moet ik het op school doen maar weet niet wanneer ik deze week weer op school kom; )

xxxx

  • 22 Mei 2012 - 11:28

    Tineke:

    Hoi annika,
    Ik vond 2 kleine kinderen al druk, kun je nagaan 7!
    Gister hebben we je toch gemist op jevaders verjaardag. wel lekker weer!

  • 22 Mei 2012 - 17:32

    Ieneke:

    Nou Annika, je hebt het maar druk daar, als je weer t5huis bent is dat natuurlijk weer heerlijk maar ook weer wennen.
    Ik kan niet wachten op al jouw live verhalen.

    groetjes
    Ieneke

  • 31 Mei 2012 - 18:09

    Jacomine:

    Héééé Annika,
    Ben je al bijna weer op de terugweg????? Volgens mij ben je erg nodig bij dat gezin met 7 kinderen, 'k zou nog een tijdje blijven. Maar je vriendinnen missen je wel, hoor! En je ouders doen heel stoer, maar.....
    Groeten van het NPK van Anne!
    Tot gauw!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Bahrs Scrub

Annika

Actief sinds 30 Nov. 2011
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 19205

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 01 Augustus 2015

Stage Aruba

27 Augustus 2014 - 18 December 2014

Study abroad, Jyväskylä Finland

26 Januari 2012 - 30 Juni 2012

Australie 2012

Landen bezocht: