alweer 2 weekjes weg - Reisverslag uit Bahrs Scrub, Australië van Annika Braaksma - WaarBenJij.nu alweer 2 weekjes weg - Reisverslag uit Bahrs Scrub, Australië van Annika Braaksma - WaarBenJij.nu

alweer 2 weekjes weg

Door: annikabraaksma

Blijf op de hoogte en volg Annika

12 Februari 2012 | Australië, Bahrs Scrub

Hee mensen

Ik ben al bijna trots opmezelf met al mijn blogs; )
Maar weer een update van deze week. Begin deze week was er een gevecht op school, als dat in nederland gebeurt worden ze gewoon uit elkaar gehaald en naar de directeur of het hoofd van de afdeling gebracht en afhankelijk van de situatie komt de politie, nou hier niet! Iedereen moest tijdens de pauze toen het gevercht net geeidingd was naar hun car-class dat is een soort mentor klas. Wij daar verzamelen na 5minuten wordt er omgeroepen dat we in lock-down gingen. Dat houdt in, met zijn allen op de grond tegen de muur en zo zodat je niet uit het raam kan kijken en jazeker daar hebben we voor 45min gezeten, wat een feest; ) Daarna moesten we naar de Year-parade, dat is de zaal waar je met je jaar verzameld, en daar werd uitgelegd dat het een gevecht was de leerlingen werden afgevoerd door de poitie en tot die tijd moesten wij in lockdown. WANT als iemand boos is weet je niet wat hij gaat doen kan hij of zij naar buiten rennen en dingen doen met zichzelf of anderen waarvoor ze ons voor onze veiligheid willen afsluiten, blablabla. Ik had toch liever een Nederlnads gevecht, maar ook weer eens iets om meegemaakt te hebben, dit doen ze dus serieus bij alle gevechten, YESS kan niet wachten tot de volgende!

Ook hadden we deze week een ceremonie voor onze senior badge dat is voor alle 12e jaars, de seniors. Ik heb een paar mensen gevraagd waar voor het was, het was namelijk heel groot gemaakt, directeur, alle ouders, wat mensen van de gemeent, ga maar door, en ze weten het allemaal niet. Er wordt een beetje een verhaal vertelt en dan wordt je per care class naar voren geroepen, moet je in een rij staan en krijg je een pin, dat is het. Maar wat het nou precies betekend allemaal is me nog steeds een raadsel. Maar ik heb in ieder geval een senior badge; )

Gister zijn we naar Helena's ouders geweest en verder lekker een dagje niks doen en aanklooien. Vandaag ben ik met Carly naar Brisbane geweest en straks gaan we maar eens even lekker barbequen!

De opa hier is Nederlands en hij was zo verbaasd dat het aantal inwoners in Nederland niet zoveel is gegroeid en hier wel. Ik ben er achter! Alle Nederlanders zitten hier! Ga je kijken bij cricket van de jongens, de trainer is Nederlands, de man naast je is in Nederland geboren. Op school zegt iedereen, ja mijn stiefmoeder is Nederlands, mijn buurman komt uit Nederland, mijn oom is Nederlands, ze zijn gewoon allemaal hier! Een jongen op school zei heel trots; ik kan een paar zinnen Nederlands want mijn buurman is nederlands, Mag niet doen, Niet spelen, What does that mean. Ik zei is dat wat je buurman tegen zijn kinderen schreeuwd, ja!

Maar mensen zijn hier echt heel vriendelijk en op school gaat het ook echt goed, de eerste paar dagen waren wat moeilijk omdat ik echt niemand kende want Carly gaat naar een andere school, maar het gaat nu goed, ga met wat verschillende groepjes om en in de klas zit er ook altijd iemand naast me. En ik ben nu bezig met Carly om uit te zoeken of ze een semester van haar universiteit in Nederland kan doen dus ik ga dat kind maar weer even helpen en dan lekker barbequen, yam yam yam!


xxxx


  • 12 Februari 2012 - 10:04

    Hettie:

    Hahaha, wat ben ik blij dat dat hier in Nederland anders gaat.... Ik zie me al 45 minuten lang met een klas pubers op de grond zitten!!!
    Ik word echt stikjaloers als ik zie dat het bij jou nu 30 graden is.... Ik ben wat dat betreft in het verkeerde land geboren. Het sneeuwt hier nu een beetje en voor vanmiddag hebben ze het over ijzel. Het is hier ook echt van de zotte, vorige week viel er 5 cm sneeuw en het hele land was gelijk ontregeld. De treinen lopen nu nog steeds niet op tijd, terwijl er toch echt niets meer aan de hand is...
    Groetjes van ons allen, met nog een extra knuffel van Daniëlle (Annika is er met mijn verjaardag weer hè mama, ja meisje...)

  • 12 Februari 2012 - 10:31

    Annika Braaksma:

    Hahah ja, dan zat je minstens 2 tot 3x per maand on de klas; ) Hoop dat ze hier allemaal heel lief tegen elkaar zijn verder! Ohhh dats niet mooi, maar het ging toch weer een beetje dooien, of niet? Hahah die treinen in Nederland zijn bij warm weer ontregelt, in de herfst door de bladeren en in de winter door de sneeuw, zeg maar bijna altijd ontregelt; )Ja Daantje ik ben er weer met je verjaardag, komt allemaal goed! x

  • 12 Februari 2012 - 12:30

    Lian:

    Hahahah , veel te grappig om te zien dat je bericht niet gister of 3 uur geleden maar over 5 uur wordt gepost !

  • 13 Februari 2012 - 08:17

    Ine Braaksma:

    Hoi Annika ,fijn om te lezen dat het je goed gaat. grappig wat je schrijft over de uniformen en hoe dat juist leid tot allerlei onderscheidend gedrag, dat is nu echt zoiets waar je volgens mij alleen achter komt door er te zijn en het zelf te ondergaan en als ik het dan van jou lees vind ik het heel logisch dat het zo werk , maar dat had ik van buiteaf kijkend nooit bedacht. Ik ga de link naar je blog aan Sanne en Jelle doorsturen. groet van Ine

  • 13 Februari 2012 - 11:14

    Franca:

    Hey Annika (of is het nu "Hi mate"?)
    Leuk om te lezen wat je daar allemaal doet. En dan ook nog naar school dus. Grappig hoe dat werkt met schooluniformen; het verschil wordt dan gewoon ergens anders gelegd, maar het neemt echt de verschillen niet weg. Blij dat we dat hier niet hebben.
    groetjes & geniet!

  • 13 Februari 2012 - 12:43

    Tineke:

    Hoi Annika,
    Leuk om wat van je te lezen. raar hoor, dat wij hier schaatsen en jij in de zon aan de BBQ zit!Goed om te horen dat je het naar je zin hebt.
    Groetjes,
    Tineke

  • 13 Februari 2012 - 17:44

    Marjan:

    Hey Annika,

    Ik heb van je trotse moeder de link gekregen en nu kunnen wij ook meegenieten van jouw avonturen. Onze jongens moesten wel lachen om je gevecht verhaal.
    Spannend allemaal hoor. Geniet er maar van
    Groetjes van de Dobbinga's

  • 13 Februari 2012 - 18:22

    Veerle:

    Ha die Annika,
    Geweldig, zo 'n blog. Je zit op ongeveer 14.789 km afstand hier vandaan en we kunnen je belevenissen op de voet volgen! Geniet van het mooi weer en "stay out of trouble (fight)"!
    Groeten,
    Veerle en Wouter

  • 17 Februari 2012 - 08:00

    Gerrie En Jochem:

    Hè annika wat een leuke verhalen allemaal en wat een verschil met Nederland qua klimaat. Hier net weer de schaatsen in het vet gedaan. Lage temperaturen, sneeuw, schaatsen, snert met unox rookworst en spekjes en een auto die niet meer wil starten omdat de accu het heeft begeven en jij zit daar lekker met 22 graden yammy. Maar het was hier ook geweldig hoor prachtig weer en zelfs een stuk elfstedentocht geschaatst van Leeuwarden naar dokkem
    Ja en toch wel raar hè die schooluniformen weet ik ook nog van Engeland toen. Normaal is toch je eerste indruk hoe iemand eruit ziet nu is iedereen hetzelfde en dat maakt het lastiger maar ook leuker.
    Nu ik moet gaan gaan naar Gronings museum. Ontzettend veel plezier daar maar dat komt helemaal goed volgens mij x jochem Gerrie Joep en ma

  • 18 Februari 2012 - 23:12

    Gea:

    Hoi Annika, wat leuk om je reisverslag te lezen en er zo van mee te genieten. Genieten dus maar! maak er wat leuks van! Alles gaat hier prima en je broer doet het heel goed bij de coop. groeten en tot de volgende keer, groeten van ons
    Alexander, Vincent, Loekie Gea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Bahrs Scrub

Annika

Actief sinds 30 Nov. 2011
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 19185

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 01 Augustus 2015

Stage Aruba

27 Augustus 2014 - 18 December 2014

Study abroad, Jyväskylä Finland

26 Januari 2012 - 30 Juni 2012

Australie 2012

Landen bezocht: