2maandjes te gaan! - Reisverslag uit Bahrs Scrub, Australië van Annika Braaksma - WaarBenJij.nu 2maandjes te gaan! - Reisverslag uit Bahrs Scrub, Australië van Annika Braaksma - WaarBenJij.nu

2maandjes te gaan!

Door: annikabraaksma

Blijf op de hoogte en volg Annika

01 Mei 2012 | Australië, Bahrs Scrub

Hee allemaal,

Ben nu toch wel echt over de helft en merk ook wel dat de tijd opraakt hier, ben al mijn weekenden al vol plannen, op school zijn we bezig met dingen die ik niet eens kan afmaken en al dat soort dingen. Toch wel jammer het is hier super leuk, heb leuke vrienden en een goed gastgezin. Al kunnen ze je wel af en toe helemaal gek maken.

Maar de afgelopen 2week heb ik volgens mij niet zoveel gedaan. Ben naar school geweest en in het weekend stond de wekker om 4uur snachts omdat de meiden naar gala gingen, dus ik om 4uur op skype; ) Wel super leuk om ze allemaal weer even gezien te hebben. Alleen was ik daarna de rest van het weekend ziek, niks gegeten, heel warm en dan weer koud, lekker dus; )Dus heb dat weekend niet zoveel gedaan! Maar ik ben wel naar de kerk geweest. Dat heeft ons alleen aan de voorbereidingen al wel een halve dag gekost. Het is een joegoslavische kerk en die hebben ook speciale kleding regels, schouders bedekt, sjaaltje op je hoofd, rok minstens 10cm over de knieen en aangezien wij dat allemaal niet hadden hebben we bijna de halve middag in Helenas kleding kast door gebracht om voor iedereen een setje te vinden. Daarna naar de kerk, was maar een uurtje dus viel mee en dar zit je dan half ziek tussen katelin en katrina, kate lin viel in slaap dus de hele tijd sissen, katelin, katelin en aan de andere kant katrina die over de bank heen lag te slapen dus die aan te stoten. Maar ach het was weer eens wat anders.

Woensdag was het ANZAC day een soort van dodenherdenking maar dan voor australie en Nieuw Zeeland dus hadden we geen school. Sochtends kwamen opa en oma op bezoek en smiddags ben ik met Helena naar mount Coot-Tha geweest dat is een berg aan de noord kant van Brisbane en die kijkt uit over de hele stad, super mooi! Daarna wouden we nog een wandeling maken naar een waterval, wij 2 kilometer door die bergen klimmen op slippers omdat we niet op een wandelling hadden gerekend, komen we eindelijk beneden de berg aan, is de waterval agesloten omdat ze ermee aan het werk zijn, dus mochten we die zelfde 2kilometer weer terug, deze keer de berg op! En savonds hebben Carly en ik lekker de hele avond films gekeken.

Zaterdag ben ik sochtends, ja ja om 8uur al naar school gegaan. Zelfs nog eerder omdat het regende en omdat ik anders door de regen moest lopen en dan is het altijd fijn als je op school aan komt en ze zeggen, had dat gezegd dan had ik je wel opgehaald. Maar er verkiezingen en die werden bij ons op school gehouden en om geld op te halen voor formal, gala, en voor kanker gingen ze chocola, worstjes en wat andere dingen verkopen en ik had de keus of in de regen staan AFL kijken bij de jongens of voor het goede doel onder een afdakje zitten; ) Was wel super gezellig maar was na 4 uur toch wel helemaal koud, alleen maar in de regen gezeten en je merkt wel dat het hier winter wordt want zelfs 23 graden is nu al koud; ) Na 4uur in de regen buiten te zitten ben ik met vrienden naar mcdonals gegaan om op te warmen en Carly van het werk te halen omdat mevrouw met een vriend van werk naar zijn formal ging. Dus de hele middag bezig geweest om Calrys haar en makeup te doen aangezien mijn vrienden hadden besloten dat zij wel haren konden krullen, wat ik daarna allemaal weer over mocht doen; 0 Savonds ben ik naar een vriendin geweest met wat andere vriendinnen en toen ik thuis kwam was Helena nog aan het wachten op Carly dus heb ik tot bijna 2 uur met haar op Carly zitten wachten. Zondag hebben we eigenlijk niks gedaan aangezien het einde van de maand was en alle belastingen door gegeven moesten worden dus Carly en ik hebben brownies gemaakt en de hele dag in bed films gekeken.

Vandaag, dinsdag ben ik na school met Helena en de jongste kinderen naar opa en oma geweest en daarna snel een verslag afgemaakt en bedacht me dat ik maar eens een verslagje voor mijn blog moest schrijven.

Vrijdag gaan we lekker naar Melbourne! Katelin heeft al sinds zaterdag stress, koffer in pakken, alles er weer uit en maar weer opnieuw inpakken. Dus daar ga ik nu maar eventjes naar uitkijken; )

xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Bahrs Scrub

Annika

Actief sinds 30 Nov. 2011
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 19180

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 01 Augustus 2015

Stage Aruba

27 Augustus 2014 - 18 December 2014

Study abroad, Jyväskylä Finland

26 Januari 2012 - 30 Juni 2012

Australie 2012

Landen bezocht: