Vakantie! - Reisverslag uit Bahrs Scrub, Australië van Annika Braaksma - WaarBenJij.nu Vakantie! - Reisverslag uit Bahrs Scrub, Australië van Annika Braaksma - WaarBenJij.nu

Vakantie!

Door: annikabraaksma

Blijf op de hoogte en volg Annika

07 April 2012 | Australië, Bahrs Scrub

Hee iedereen!

Ik meot nu toch echt even de boel bij houden nu ik vakantie heb want anders gaat alles veel te snel en kan ik het niet onthouden; )

Vorige week vrijdag, laatste dag van school, ben ik niet naar school geweest. Het is hier normaal om thuis te blijven ofzo de laatste dag voor de vakantie dus ik bleef thuis met de andere kinderen. Daarna met Helena naar Anna, haar zus, geweest op haar werk en toen Anna mij weer terug zou brengen naar Helena was Sue, een andere zus, er om haar dochter met Anna mee te gaan om haar huis schoon te maken, toen ben ik met sue mee gegaan en na een dag vol verrassingen en heen en weer gewissel met kinderen ben ik de volgende ochtend weer thuis gekomen; ) Toen heb ik sochtends de kamers van Katelin en Marten uitgepluisd, mensen ik dacht dat ik veel spullen had maar valt opzich wel mee vergeleken met die 2! Savonds zijn we lekker met wat vriendinnen van school uiteten geweest, super gezellig en super goed eten!
Zondag ben ik met mijn contact persoon van de organisatie bij turnwedstrijden wezen kijken, kwalificaties voor de landelijke wedstrijden dush et niveau lag behoorlijk hoog! Daarna ben ik met haar mee naar huis gegaan en heb ik de achtertuin onveilig gemaakt op haar quad! Echt geweldig zon ding; p Maandag heb ik haar de hele dag geholpen bij de turnlessen, ze heeft haar eigen turnvereniging.
Dinsdag stonden Dorien, Sharon en Gerald voor de deur en zijn we even Beenleigh in gegaan voor lunch en wat boodschappen. Aan het einde van de avond zijn we naar Mt. Tamborine geweest, echt super mooi daar, met watervallen en alles. Daarna hebben we lekker met zijn allen gegeten hier. Woensdag zijn we een dagje naar Brisbane geweest, en heb weer wat andere dingen in Brisbane gezien! Southbank, een soort van strand/zwembad plaats met heel veel cafeetjes en alles erom heen, een marktje met verschillende tentjes uit verschillende landen en savonds thuis een film gekeken.
Donderdag ochtend snel afscheid genomen want zij lagen nog lekker in bed en ik werd opgehaald om met Sue en haar familie lekker een dag naar het strand te gaan! Heerlijk dat strand hier, lekker lunch gemaakt op de public bbq's en de golven waren super hoor en behoorlijk wild door een cycloon op Fuij, toch wel raar dat de golven er hier zo hoog van worden eigenlijk; ) En savonds nog even wezen winkelen met de oudste dochters die mijn leeftijd zijn. En heeeeeel vroeg naar bed want de volgende ochtend mochten we er om half 5 weer uit.

Misschien hebben jullie voor deze dag klein beetje info nodig, even grote lijnen. Helenas broer is een paar jaar geleden vermist geraakt tijdens een kampeer trip, de auto is weer gevonden en na 3 jaar hebben boswerkers zijn overblijfselen weer gevonden ergens in het midden van het bos en heeft de familie op de plek waar de auto gevonden is een herdenkingssteen geplaatst.

Dus om half 5 eruit. Want om 5uur in de auto want we gingen naar die plek. Dat is zon 4uur rijden. Ik was met Sue, haar man en hun 7 kinderen mee want daar was ik nog steeds, Helena en Katelin waren met Anna en haar kinderen in de auto en een andere zus Eva en de opa en oma waren ook in een auto. We hadden afgesproken bij het politie station in een stadje daar vlakbij omdat het bos zo groot is en het niet heel veilig is en we die plek zelf waarschijnlijk niet konden vinden gingen we dus met een polite auto voorop onderweg. Maar voordat we bij dat bos waren moesten we eerst door een aboritional stadje heen, dat was ook een van de redenen dat we met de politie mee moesten. Blijkbaar hadden we heel veel geluk want de afgelopen week was het behoorlijk onrustig in Cherbourgh, de aboritional stad, gooien met stenen en alles naar autos en dat soort grapjes naar buitenstanders en de meiden in de auto waren heel bang want normaal staan ze dus echt naast de weg naar je te staren en neit gewoon staren echt op een manier dat je er kippenvel van klijgt. Maar gelukkig waren ze heel rustig en zelfs de politie was verasd dat ze niet naast de weg stonden te kijken na al de onrust de laatste tijd. Maar wel indrukwekkend om te zijn zon stadje, het is net een soort van getto ofzo, heel raar. Sorry heb geen fotos, was ik te bang voor; p
Maar zij hebben ons dus door dat stadje geholpen en toen een stukje het bos in, daarna moesten wij met zijn allen in die 2 politie autos. Dus lekker met zijn allen achterin de bak, zeg maar waar alle gevangenen altijd moeten zitten;)Toen zijn we een stukje in het bos gereden tot dat we bij de steen waren. Na een paar moeilijke minuten zijn we weer terug naar onze autos gegaan en naar de dam gereden waar ze aan het kamperen waren. Daar hebben we gepicknicked met zijn allen en daarna allemaal weer op voor een veeeeeeeel te lange rit terug. Gisteravond helemaal uitgeput met Carly films kijken en daarna lekker geskyped met mijn lieve vriendinnetjes en mikie!

Vanochtend zijn we naar een nederlandse winkel geweest! Heb zelfs een broodje kroket gehad, smaakte zooooo goed. En aangezien ze hier thuis ook wel fan zijn van Nederlands eten zijn we een paar potten mayonaise, mostersoep, heel veel soorten snoepjes, stroopwafels, spuculaas, appeltaart, hagelslag en pannenkoeken rijker, YAM,YAM,YAM!

Dit was mijn weekje wel weer denk ik tot nu toe, nu nog lekker een weekje vakantie en dan weer naar school!

xxxAnnika

  • 08 April 2012 - 07:32

    Piedie:

    wel heel indrukwekkend, om met politie auto's door een aborigional stadje te rijden. en wat een drukke week, en dan nu een lekker niks doen weekje, of heb je je agenda, alweer volstaan.
    liefs piedie

  • 10 April 2012 - 09:46

    Tineke:

    Lieve Annika,
    Voor dit soort dingen ga je dus ver weg naar een andere cultuur, om dit mee te maken. Deze dingen blijven je ook lang bij. Heb je nog wat om aan terug te denken, als je weer in ons regenachtige landje bent.
    Groetjes,
    Tineke
    PS.Hebben ze daar ook paasvuren?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Bahrs Scrub

Annika

Actief sinds 30 Nov. 2011
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 19192

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 01 Augustus 2015

Stage Aruba

27 Augustus 2014 - 18 December 2014

Study abroad, Jyväskylä Finland

26 Januari 2012 - 30 Juni 2012

Australie 2012

Landen bezocht: